Współcześnie, ze względu na wysokie koszty i szkodliwe oddziaływanie na środowisko paliw kopalnianych, stale wzrasta zapotrzebowanie na technologie produkcji energii elektrycznej przy wykorzystaniu paliwa przyjaznego dla środowiska. Biogaz, produkowany z rolniczych i komunalnych odpadów stałych oraz wykorzystywany do produkcji energii elektrycznej i cieplnej za pomocą silników gazowych, to jedno z genialnych rozwiązań tego problemu. Mimo że silniki napędzane biogazem są podobne do konwencjonalnych silników benzynowych lub silników diesla pod względem działania, wymagają one stosowania specjalnych olejów silnikowych z powodu wysokiej temperatury działania i stale zmieniającego się składu paliwa, które często zawiera agresywne komponenty takie jak siarkowodór. Eksperci firmy MOL-LUB oferują jednak idealne rozwiązanie: zalecają monitoring stanu sprzętu na podstawie diagnostyki oleju i stosowanie oleju silnikowego opracowanego specjalnie dla silników zasilanych biogazem. Użytkownicy mogą nie tylko wydłużyć okres między wymianami oleju dzięki regularnej konserwacji i stosowaniu odpowiedniego oleju silnikowego, lecz również mogą osiągnąć znaczne oszczędności.
Jeden z klientów MOL-LUB, węgierski zakład produkcji biogazu zapewnia energię elektryczną i cieplną dla własnych obiektów przemysłowych przy wykorzystaniu silników zasilanych biogazem, a także generuje energię dla Krajowego Systemu Elektroenergetycznego. Firma musiała rozwiązać dwa zasadnicze problemy: oleje do silników gazowych wymagają prowadzenia innych testów niż zwykle badania diagnostyczne ze względu na nietypowe warunki pracy, zwracając szczególną uwagę na każdy wzrost lepkości oleju. Intensywne parowanie w wyniku wysokiej temperatury oleju przyczynia się do wzrostu lepkości oraz poziomu nitracji i utlenienia. W wyniku reakcji zachodzących w oleju silnikowych powstają związki kwasowe, co oznacza, że olej musi się również charakteryzować wysoką rezerwą alkaliczności, aby móc neutralizować komponenty kwasowe a także posiadać inne specjalne właściwości. W 2011 firma zwróciła się o pomoc do specjalistów w zakresie technologii smarowania z MOL-LUB Ltd. Na podstawie ich sugestii wprowadzono monitoring stanu sprzętu na podstawie diagnostyki oleju i stosowanie oleju MOL GMO MA 40 opracowanego specjalnie dla silników zasilanych biogazem.
Przeprowadzono szereg testów, które wykazały, że olej MOL GMO MA 40 do silników gazowych spełnia wymogi silników biogazowych pod każdym względem i idealnie chroni sprzęt. Zastosowanie tego oleju umożliwiło wydłużenie okresu między wymianami oleju w silnikach zasilanych biogazem typu Deutz TBG 616 V16, Deutz TBG 620 V12K i Deutz TCG 2020 V12 o 38-42%, w zależności od urządzenia, co również umożliwiło znaczne obniżenie kosztów i maksymalną niezawodność operacyjną.