Nasz klient to duża firma transportowa obsługująca ponad 1000 pojazdów, które rocznie pokonują prawie 78 milionów kilometrów. Nic dziwnego, że codzienne awarie stały się zjawiskiem powszechnym, więc ciągły monitoring, identyfikacja problemów i zapobieganie im były niezwykle ważnymi kwestiami dla firmy. W tym celu firma zdecydowała się na skorzystanie z usługi diagnostyki olejów i maszyn WearCheck świadczonej przez MOL-LUB Ltd. Wyniki kontroli dowiodły, że ta decyzja była całkowicie uzasadniona: wczesne wykrywanie problemów i szybkie prace konserwacyjne pozwoliły na zaoszczędzenie 564 000 euro na materiałach i kosztach pracy.
Obecnie okres eksploatacji nowoczesnego silnika samochodu osobowego wynosi 400-500 tysięcy kilometrów, a w przypadku samochodów ciężarowych, przy serwisowaniu aż do remontu silnika - w optymalnych warunkach - może on przekroczyć 1 milion kilometrów. Można zaobserwować znaczne wydłużenie okresów pomiędzy serwisowaniem, dla samochodów osobowych cykle serwisowe wynoszą 20-30 tysięcy kilometrów, a w przypadku samochodów ciężarowych wykonujących długodystansowe kursy - nawet 100-120 tysięcy kilometrów. Zmniejsza to szanse na terminową identyfikację problemów i powoduje znacznie wyższe koszty utrzymania. Wartość silników i przekładni oraz koszty konserwacji w wyniki awarii sprawiają że identyfikacja i przewidywanie problemów nabiera jeszcze większego znaczenia. Usługa diagnostyki olejów i maszyn WearCheck firmy MOL-LUB rozwiązuje ten problem, umożliwiając monitorowanie wszystkich pozytywnych i negatywnych procesów wewnątrz silnika poprzez monitorowanie zmian cech środka smarnego. U naszego klienta diagnostyka przyczyniła się do wykrycia dwóch najczęstszych problemów, a testy umożliwiły firmie zaoszczędzenie 175 milionów HUF bezpośrednich kosztów materiałów i pracy oraz znacznie wydłużyły okres eksploatacji silników autobusów.
Wykrycie nieprawidłowych pyłów przedostających się do silników: 87 pojazdów
Znaczne ilości pyłu: 36 pojazdów
Przypadki niedopuszczenia do awarii silnika w wyniku konserwacji zapobiegawczej: 26
Bezpośrednie oszczędności: 52 mln HUF
Wykrycie nieprawidłowych pyłów przedostających się do silników: 87 pojazdów
Znaki ostrzegawcze: 51 przypadków
Liczba przypadków uniknięcia uszkodzenia silnika w wyniku konserwacji zapobiegawczej: 29
Bezpośrednie oszczędności: 57,5 mln HUF
Wykrycie przedostawania się płynu chłodniczego do silników: 97 pojazdów
Znaczne ilości płynu chłodniczego: 72 przypadki
Liczba przypadków uniknięcia uszkodzenia silnika w wyniku konserwacji zapobiegawczej: 22
Bezpośrednie oszczędności: 44 mln HUF
Wykrycie przedostawania się płynu chłodniczego do silników: 97 pojazdów
Sygnały ostrzegawcze: 25 przypadków
Liczba przypadków uniknięcia uszkodzenia silnika w wyniku konserwacji zapobiegawczej: 11
Bezpośrednie oszczędności: 21,5 mln HUF
przewóz osób
pojazdy ciężarowe o dużej ładowności